Verbeter het kwaliteitsbeheer van je relocaties en immigraties

Hoe is het gesteld met de kwaliteit van jouw relocaties en immigraties? Verlopen je processen en procedures gestructureerd, zijn je klanten en medewerkers tevreden en handel je eventuele klachten netjes en adequaat af? Als je kwaliteit belangrijk vindt, is het inschakelen van ReloMatters een logische keuze. Ik help zowel relocatiebureaus als bedrijven die hun eigen expats overplaatsen bij het optimaliseren van hun kwaliteitsbeheer en assisteer bij het behalen van de juiste keurmerken.

Kwaliteitsbeheer is een continu proces dat doorwerkt in je hele organisatie. Het is een manier van managen en organiseren die gericht is op het doorlopend verbeteren van je diensten. Een professioneel kwaliteitsbeheersysteem verbetert aan de ene kant je prestaties en richt zich aan de andere kant op de behoeften van álle betrokkenen. Als je kwaliteitsbeheersysteem goed is ingericht, heb je meer controle over je processen en zijn je klanten tevredener.

Zo verbeteren we jouw kwaliteitsbeheer

Tijdens een verbetertraject kijk ik mee naar de organisatie van jouw kwaliteitsbeheersysteem. Ik licht je procedures en werkprocessen door en stel vast welke onderdelen je op welke manier kunt verbeteren. Vervolgens geef ik concreet advies over de stappen die je kunt nemen om je kwaliteitsbeheer te professionaliseren.

ReloMatters adviseert en assisteert onder andere bij:

  • Het opstellen van je kwaliteitsbeheersysteem.
  • Het opstellen van je bedrijfshandboek.
  • De uitvoering van een interne (proef)audit.
  • De implementatie van nieuwe procedures.
  • Het opstellen van werkinstructies.
  • Het opstellen van SLA’s (Service Level Agreements) met derde partijen.

Daarnaast ben ik een klankbord voor je kwaliteitscoördinator of kwaliteitsmedewerker. Door te sparren komen we samen tot de beste oplossingen voor het kwaliteitsbeheer van jullie organisatie.

Advies over klanttevredenheid en klachtenafhandeling

Een hoge klanttevredenheid is noodzakelijk voor het succes van elk bedrijf. En ook het meten van die klanttevredenheid blijkt essentieel. Uit diverse onderzoeken blijkt namelijk dat klanten loyaler zijn als je ze geregeld naar hun mening vraagt. Ook bij relocatiebureaus en bedrijven die zelf de relocaties en immigraties voor hun expats verzorgen, moet de tevredenheid van hun klanten voorop staan. Weet jij of je klanten en medewerkers tevreden zijn? Meet je die klanttevredenheid structureel?

Een belangrijk onderdeel van de klanttevredenheid is de afhandeling van klachten. In de praktijk blijkt dat een derde van de klachten en vragen onbeantwoord blijft. Dat is veel! En het is een gemiste kans, want ontevreden klanten delen hun ervaringen nóg vaker met anderen dan tevreden klanten. Er valt dus veel winst te behalen bij een persoonlijke, adequate en transparante klachtenafhandeling. ReloMatters kan je adviseren over klanttevredenheid en klachtenafhandeling en je helpen bij het opzetten van een goede klanttevredenheidstrategie.

Voor relocatiebureaus: kwaliteitsverhoging en kwaliteitskeurmerken

Als je als relocatiebureau behoefte hebt aan feedback over kwaliteitsbeheer en procesverbetering, ben ik jouw ideale sparringpartner. Samen bespreken we de kwaliteit van je diensten en processen en kijken we kritisch waar verbetering mogelijk is. Mogelijke onderwerpen zijn: leiderschap, je missie/visie en doelen, organisatie en planning, je diensten en de klanttevredenheid en klachtenafhandeling.

Ook assisteert ReloMatters relocatiebureaus bij het behalen, behouden en implementeren van verschillende kwaliteitskeurmerken, zoals de EuRA Global Quality Seal (EGQS). Dit keurmerk voor de relocatiebranche is gebaseerd op ISO 9001, de internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen van organisaties. Met de EGQS en eventuele andere noodzakelijke keurmerken in huis, kun je als relocatiebureau onbetwistbaar je toewijding aan kwaliteit en professionaliteit aantonen.

Klaar om je kwaliteitsbeheer te verbeteren?

Bel of mail mij nu voor hulp.